Kvalitetspolicy

Kvalitetspolicy för Pichano Gävle AB

För att kunna bibehålla vår position som en stark leverantör av dagligt underhåll till massa- och pappersindustrin, samt renovering och nytillverkning av utrustning för tung industri, så kompromissar vi aldrig om kvalitet. Vi skall därför möta våra kunders behov och ständigt förbättra oss inom alla områden för att visa vår vilja. Detta är nyckeln till framgång för oss själva och för våra kunder.

Kvalitet är ett personligt åtagande för varje medarbetare. Det innebär att varje medarbetare utför sitt arbete på rätt sätt, följer fastställd tidsplan och reagerar vid fel och avvikelser. På så vis kan vi leverera felfria varor och tjänster till våra kunder.

Kompromisslös kvalitet innebär bl.a. att:

  • Företagsledningen säkerställer och förankrar ett medvetet kvalitetstänkande i hela organisationen.
  • Vår organisation utmärks av aktivt och ständigt pågående förbättringsarbete.
  • Kompetens, engagemang och ansvarskänsla utmärker allt arbete. Detta bibehålls genom kompetenshöjande aktiviteter i företaget.
  • Vi fastställer nya realistiska mål utifrån en noggrann uppföljning av verksamhetens resultat.
  • Våra huvudleverantörer skall uppfylla våra leverantörskrav.

Gävle /2016-04-01
Åke Sjödin, platschef

  • Läs mer
    Byggservice
    Vi tar på oss byggserviceuppdrag med full kompetens och strävar alltid efter att föreslå lösningar som är lönsamma för kunden även på lång sikt.
  • Läs mer
    Industriservice och underhåll
    Pichano är en helhetsleverantör av service- och reparationstjänster till stora industrikunder.
  • Mekanisk bearbetning
    Läs mer
    Skärande bearbetning
    Pichano erbjuder samlade specialistkunskaper och en omfattande maskinpark för krävande uppdrag inom såväl nytillverkning som reparation.
  • Läs mer
    Svets och smide
    Pichano utför alla typer av svets- och smidesarbeten mot industrin samt inom bygg- och infrastrukturprojekt.