Valmet

Valmet väljer Fromells för rätt kompetens och snabb service

När Valmets huggmaskiner ska servas snabbt och säkert ute på pappers- och massaindustrier, väljer vedhanteringschef Mats Dala Johansson att anlita arbetskraft från Fromells.
– Tillsammans är vi ett vinnande team som våra kunder gillar, säger han.

Valmets huggmaskiner ingår i massaindustriernas linje för vedhantering och producerar flis som sedan kokas till pappersmassa. Av utrymmesskäl har de flesta inte möjlighet att hålla allt för stora flislager, vilket ställer höga krav på huggarnas ständiga pålitlighet.

Valmet har serviceavtal med regelbunden översyn av hela maskineriet på ett antal industrier. Kompetens från Fromells ser till att jobbet blir gjort.

– Vid fasta tillfällen under året ses allting över så att maskinen blir som ny. Att serva huggmaskiner kräver ett särskilt kunnande som det tar några år att jobba upp. Det är helt enkelt ett specialjobb som inte vem som helst kan utföra, säger Mats Dala Johansson, produktansvarig för vedhanteringen i Skandinavien.

Kunnande och kompetens ger nöjda kunder

Det kan också handla om akuta utryckningar. När det hettar till gäller det att vara snabbt på plats enligt avtalad inställelsetid, beredd på fokuserat servicejobb för att minimera kostsamma produktionsstopp.

– Fromells medarbetare är otroligt duktiga och flexibla. De är på plats i tid, gör det de ska, packar ihop och lämnar ett bra resultat efter sig när de åker hem. Det är enkelt att vara ansvarig när man har tillgång till ett sådant pålitligt gäng. De styr allt själva, planerar och tar fullt ansvar för att jobbet blir gjort, precis som jag vill ha det.

Nöjda och trygga kunder är det bästa betyget för Valmet och tacksamheten över väl utförda jobb är tydlig.

– Vi får goda och trevliga omdömena från våra kunder som säger att vi levererar service av väldigt hög kvalitet. Hos Fromells sitter både det professionella kunnandet och den sociala kompetensen på rätt plats. Reparatörerna kommer alltid in bra hos våra kunder och får mycket uppskattning. En gång åkte till och med ansvarig chef och köpte semlor åt hela gänget. Sådant värmer!

Vinnande team med tydlig dialog

Målsättningen för Valmet är hög: att vara bäst och hela tiden fortsätta bli bättre. Då är förstklassig service avgörande.

– Om jag skulle vilja och behöva, har jag andra reparatörer att ta in. Men vi är ett vinnande team som våra kunder gillar, så det finns ingen anledning att göra det. Vi talar samma språk och har en bra dialog inför, under och efter jobben, säger Mats Dala Johansson.

Kontakta oss

Kontakta Fromells för kvalitetssäkrad kompetens och full flexibilitet.

Kontakt